HCR gedragscode

Met de start van het nieuwe hockeyjaar en met de verhuis naar een nieuw veld willen we de clubafspraken nog even op een rijtje zetten.

We respect: 10 geboden in hockey…

Binnen de federatie werden 10 geboden opgesteld die we in elke club proberen te realiseren. Je vindt deze ook op hockey.be.

  1. Fair-play en respect zijn de basis. Voor coaches en trainers, scheidsrechters, teamgenoten en tegenspelers!
  2. Wees zo veel mogelijk en op tijd aanwezig op training en bij wedstrijden.
  3. Verwittig VOORAF als je niet op training of wedstrijd bent én verontschuldig je bij de trainer als je te laat bent.
  4. Op training en in matchen geef je het beste van jezelf.
  5. Respecteer de spelregels en overtreed ze niet moedwillig.
  6. Wees zo fair dat te erkennen als de tegenspeler sterker is.
  7. Verlies met nederigheid, win met bescheidenheid
  8. Respecteer de coaches, trainers, scheidsrechters en andere vrijwilligers. Zij kiezen ervoor zich in hun vrije tijd voor jou in te zetten!
  9. Respecteer het veld en het materiaal dat je gebruikt.
  10. Neem enthousiast deel aan het leven van je team, maar ook van je club. Beleef én bewaak samen het plezier van de hockeysport.

Het nieuwe hockeyveld: concrete afspraken:

  • -Het veld is enkel toegankelijk tijdens trainingen en wedstrijden. Er kan dus NIET vrij getraind worden.
  • -Op het veld draag je aangepast schoeisel: hockeyschoenen dus. Ook sportschoenen zonder noppen zijn toegelaten, maar stadsschoeisel kan niet. Supporters blijven dus aan de randen supporteren.
  • -Op het veld zijn scheenbeschermers en een bitje noodzakelijk. “No bit no play”, dus.
  • -Afval breng je natuurlijk naar de vuilnisbak, glazen flessen zijn niet toegestaan op het veld.
  • -Op het veld wordt bij voorkeur water gedronken.
  • -En ja, u wordt gefilmd… Lachen dus naar de camera ;)

Wedstrijden, coaches en kalender:

De voorlopige kalender is gekend, je kunt die terug vinden op de site dimasports.hockey.be. Deze site is steeds up to date en de veiligste manier om bij te blijven. Hou er immers rekening mee dat het uur soms op het laatste moment nog kan wijzigen.

De coaches van de verschillende teams zijn voorlopig gekend. Elk van die coaches kan nog steun gebruiken, in praktische zaken en/of om wedstrijden te fluiten. Op thuismatchen voorzien we immers telkens twee scheidsrechters per match.


U7-U8 meisjes: Annelies Volckaert

U9-U10 meisjes: Els De Muynck

U11-U12 meisjes: Michiel Van Eeckhoutte

U14 meisjes: Dirk Swaenepoel

U19 meisjes: Eveline Gryspeerdt

Dames OL: Sien Vancraeynest en Ilse Janssen

Ladies: contact: Maaike Van den Braembussche

U7 jongens: Griet Dehaemers

U8 jongens: Mark Boudrez en Francis Verhaest

U9 jongens – 1: Goswin Timmermans

U9 jongens – 2: Thomas Lenaerts (contactpersoon)

U10 jongens: Lien Baert en Valéry Steelant

U12 jongens – 1: Wim Vandendriessche en Liesbeth Lewyllie

U12 jongens – 2: wordt verder bekeken

U16 jongens: Mattia Melato en Geertrui Van Eynde

Gents: contactpersoon: Emmanuel Seurinck


Communicatie:

Communicatie gebeurt via mail en via de site. Op de site vind je algemene informatie, specifieke informatie vind je eens je ingelogd bent.

Inloggen:

Je kreeg hiervoor bij inschrijving een login. Gebruikersnaam is “VoornaamFamilienaam”, je paswoord gaf je zelf in. Weet je je wachtwoord niet meer, dan kun je dat via de loginpagina aanvragen.

Je eigen profiel:

Controleer eens je ingelogd bent je eigen profiel. Klopt het mailadres waarop ik gecontacteerd wil worden, is het telefoonnummer goed in geval van nood? Je kunt dit zelf ook aanpassen. Indien je de mail op meerdere adressen wil ontvangen, kan dat. Zo komt het zeker terecht.

Peepl: de app:

Er is ook een app (peepl), die heel gebruiksvriendelijk is en die tegen eind september ook je persoonlijke agenda zal bevatten. Je vindt er je eigen trainingen (waar je kunt aangeven als je eens -uitzonderlijk- afwezig bent), ook je wedstrijden komen hierop.

Bij vragen of onduidelijkheden kun je steeds bij ons terecht. Je vindt de gegevens op de site.

Het bestuur:

Goswin Timmermans (algemene thema’s), Dieter De Groote (verzekeringen en financiële vragen), Annelies Volckaert (ledenadministratie), Bertrand Doutrepont en Peter Haelman (sponsoring)

De sportieve cel (trainingen, wedstrijden):

Griet Daels (aanspreekpunt trainingen), Wim Vandendriessche (aanspreekpunt materialen), Frederik Huyghe, Dirk Swaenepoel, Annelies Volckaert (aanspreekpunt administratie) en Francesco Mitrotta (aanspreekpunt sportief beleid)

Veldverantwoordelijke: Francky Froyman